مجید درخشانی:

آواز ما پا منقلی شده است!!

اینم بخش کوتاهی از صحبت های مجید درخشانی که در مصاحبه من حذف شد....

موسیقی پامنقلی در سال‌های ۵۲ تا ۵۴ با حضور هنرمندانی چون پایور و گروه‌هایی همچون عارف و شیدا تا حدودی برطرف شد اما در سال‌های اخیر این نوع موسیقی دوباره برگشته است.



و اگر قرار است آواز را با آن کیفیت ارائه بدهند همان بهتر که نخوانند. البته به صراحت باید بگویم که من ضدیتی با آواز ندارم اما در سال‌های اخیر شاهدیم که جایگاه موسیقی آوازی ما تنزل پیدا کرده است. چرا که آواز با مداحی ،  فراق خوانی‌های کوچه بازاری فرق می‌کند. همان گونه که می‌دانید اشعاری که در مراسم‌های سوگواری خوانده می‌شود برای بیان وقایع و رویدادهایی است که گریه‌آور است .
اما کجای شعر فارسی ما گریه آور است؟ همچنین از زمانی که ساز و آواز ما به محافل خصوصی و به اصطلاح پا منقلی راه یافت، حالتش عوض شد و در این میان موسیقی اصیل نابود شد.