خانه موسیقی
وقتی شهرداری آبروی موسیقی را تاراج می کند!
اموال خانه موسیقی روز گذشته توسط شهرداری تهران به خیابان ریخته شد.این حرکت غیرفرهنگی در حالی انجام شد که تیرماه سال جاری و طی پلمپ چند ساعته ساختمان شماره 2 خانه موسیقی بسته شد.در همان زمان ایازی ،معاون اجتماعي -فرهنگي شهرداري قول مساعد دادند و این ساختمان فک پلمپ شد.
سابقه تعطیلی و پلمپ ساختمان شماره دو خانه موسیقی به تیرماه سال جاری برمی گردد که مدیر عامل خانه موسیقی در راه تبریز بود و قرار بود در این شهر به همراه گروه موسیقی شهنازی به صحنه رود .این پلمپ بدون اخطار به خانه موسیقی صورت گرفت ؛به گونه ای که مدیر عامل خانه موسیقی (مدیر عامل خانه موسیقی)عطای برگزاری کنسرت در تبریز را به لقایش بخشید و فوری برای ساماندهی امور به تهران بازگشت.
در همان تابستان یكي از مسوولان اين شهرداري در سخناني اظهار داشت كه اين واحد به همراه چند انجمن ديگر حدود 12 سال است به طور رايگان در اختيار مديران آنها قرار دارد اما شهرداري اكنون تصميم گرفته اين واحدها را پس بگيرد.
در حالي كه آن اتفاق، براي ساعاتي، نگراني اهالي موسيقي و هنرمندان را موجب شده بود اما با پادرمياني مديرعامل خانه موسيقي و مذاكره او با مسوولان شهرداري، از اين ساختمان فك پلمب شد. نوربخش همان زمان درباره چگونگی برطرف شدن این موضوع اینگونه سخن گفت:مشكل پلمب ساختمان شماره دو حل شد. قرار است جلسهاي داشته باشيم تا تفاهمنامهاي در اين زمينه بين ما و شهرداري منعقد شود.
حال دوباره این مشکل به صورت حادتری نمایان شده است؛به گونه ای که اموال خانه موسیقی به راحتی توسط شهرداری به خیابان ریخته می شود.
حمیدرضا عاطفی ،مدیر اجرایی خانه موسیقی در این رابطه به خبرنگار ما گفت:اوایل تابستان این مشکل برای خانه موسیقی پیش آمد اما با مساعدت های آقای قالیباف و دکتر ایازی این مشکل برطرف شد تا اینکه چهارشنبه یک اخطار مبنی بر تخلیه ساختمان برایمان آمد و با توجه به تعطیلات پنجشنبه و جمعه فرصتی هم برای تخلیه نداشتیم و امروز اموالمان به خیابان ریخته شد.
عاطفی با اشاره به اینکه اموال خانه موسیقی هم اکنون در چند وانت بار در انبار شهرداری است ،خاطرنشان کرد:با توجه به ملاقاتی که هم اکنون یعنی ساعت 18 در تاریخ 30 دی ماه با شهردار ناحیه یک منطقه 11 داشتیم ،ایشان قول مساعد داد که این مشکل تا پایان روز جاری یا نهایت تا فردا حل شود.
مدیر اجرایی خانه موسیقی شیطنت کارهای اینچنین را به مدیران پایین دستی نسبت داد و گفت:مجموعه شهرداری در کل حامی موسیقی است اما این قبیل اقدامات زیر سر مدیران پایین دستی است.
صحبت های حمیدرضا عاطفی درباره حمایت شهرداری از خانه موسیقی در حالی است جشن خانه موسیقی مهرماه سالجااری توسط مسئولان برج میلاد لغو شد و این نهاد مجبور به برگزاری یک برنامه محقرانه شد.هرچند آن زمان مسئولان برج اعلام کردند که خانه موسیقی فقط تاریخ اعلام کرده است و مجوز لازم را در اختیار ندارد اما شواهد حاکی ازآن بود به دلیل تجلیل ازمحمدرضا شجریان ، برج میلاد را به خانه موسیقی ندادند.
نویسنده وبلاگ :